مجموعه آزمایشگاه که برای این پژوهش ساختهشده است دارای دو زیرمجموعه کلی است که عبارتاند از؛ اتاق آزمایش و اتاق کنترل. اتاق آزمایش متشکل از میز آزمایش، سامانه تهویه، مخازن و خطوط سوخت، اکسیدکننده و سوخت خود مشتعل)برای استارت اولیه، مخزن آب خنککننده، مخازن گاز خنثی نیتروژن برای ایجاد فشار در مخازن اصلی، شیرهای سلونوئیدی- پنوماتیکی، کمپرسور هوا برای شیرهای پنوماتیکی، دبی سنج و سانسورهای فشار و تراست میباشد
در اتاق کنترل نیز مرکز کنترل سختافزارهای آزمایش قرارگرفتهاند. برای ایمنی بیشتر در هنگام آزمایش تمامی شیرها و فرمانها از طریق سامانه کنترلی که در اتاق کنترل قرار دارند، باز یا بسته میشوند. بعد از ثابت شدن فشار مخازن، فرمان شروع توسط کنترلر صادر میشود و با پاشش سوخت خود مشتعل موتور شروع بکار مینماید. اگر قبل از خاتمه سوخت، اتفاقی مثل خارج شدن نسبت ترکیبات سوخت از بازه تعیینشده رخ دهد، سامانه کنترل آزمایش را متوقف مینماید یا اینکه توسط شخص کنترلکننده فرمان خاتمه آزمایش صادر میشود. بعد از خاتمه آزمایش نیز فرمان شستشوی موتور با آب، توسط شخص کنترلکننده صادر و اجرا میشود. در هنگام کارکرد موتور جریان دائمی آب در جداره خنک کاری، عمل خنک کاری بدنه موتور را انجام میدهد. حسگرهای فشار در چهار قسمت قرار دارند که عبارتاند از: مخازن سوخت و اکسیدکننده، مخزن آب، بالادست انژکتور و در محفظه احتراق که فشار آنها در صفحه نمایشگر سامانه کنترل بهصورت عددی نشان داده میشوند.